Muffinki jogurtowe z cytrynowym posmakiem


Chyba najbardziej smakują mi muffinki na bazie jogurtu. Są lekko wilgotne w środku, a zarazem puszyste, czyli dokładnie takie jakie lubię najbardziej :-) Dzisiejsze są z dość intensywnym aromatem cytryny, po wierzchu polane równie cytrynowym lukrem.
Przepisów na muffiny są tysiące, można kombinować z nimi na różne sposoby, przygotowywać je niemalże w każdym, ulubionym smaku, a co więcej, zawsze smakują dobrze! W dodatku przepisy zazwyczaj są proste, szybkie i nie wymagają kosztownych składników. 
A swoją drogą...muszę się w końcu zabrać za zrobienie cupcake's z jakimś wypasionym, bajkowym no i oczywiście smakowitym lukrem :-)


Na około 12 muffinek (w zależności od użytej formy)
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
125g jogurtu naturalnego
75g masła, roztopionego
2 duże jajka 
skórka otarta z 1 cytryny
150g mąki pszennej
pół łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
125g cukru

W miseczce połączyć jogurt, roztopione, ale przestudzone masło, wbić jajka, dodać skórkę z cytryny i całość wymieszać. Do mokrych składników dodać 
przesianą mąkę, sodę, sól oraz cukier. Wymieszać delikatnie tylko do połączenia się składników i uzyskania gładkiej masy. (nie mieszać zbyt długo!)
Nakładać porcje ciasta do przygotowanej formy na muffiny do 3/4 wysokości (jeśli pieczemy w formie silikonowej nie potrzeba smarować jej tłuszczem). 
Piec w 170 stopniach przez 25-30 minut, do momentu gdy wbity w ciasto patyczek będzie suchy. Przestudzić i dopiero wtedy wyjmować z formy. 
Udekorować lukrem. (Lukier robię zawsze "na oko" z cukru pudru, soku z cytryny i odrobiny mleka).




21 komentarzy :

  1. lubię ten cytrynowy posmak w wypiekach :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię te na jogurcie, zdecydowanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do zabawy. Otagowałam Cię:) czytaj pod postem
      http://zufikowo.blogspot.com/2012/08/kruche-trojkaty.html

      Usuń
  3. Te muffiny wyglądają naprawdę cudownie. :) Na jogurcie, z wyczuwalnym aromatem cytryny, to moje ulubione.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam niedawno cytrynowe muffinki, ale moje były zdecydowanie inne.
    Myślę jednak, że obie wersje są smaczne i warte wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm mogę wsuwać takie na potęgę

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha! I ten lukier na górze <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba piekłam te muffinki ;-) Cytrusowy wypiek to mój faworyt.
    A w ogóle, to wszystkie muffinki są genialne! Chwała temu kto je wymyślił ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha! Ślinka leci :)
    Pozdrawiam i zapraszam również do mnie, niedługo może pojawi się jakiś słodki zdrowy wypiek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jogurtowe muffinki to moje ulubione!!:)
    I do tego posmak cytryny.. musiały być bajecznie pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jutro na moim blogu pojawi się oficjalna nominacja twojego bloga do The Versatile Blogger Award :).

    OdpowiedzUsuń
  11. śliczne te esy-floresy z lukru, uwielbiałam od zawsze tą lukrową skorupkę na wypiekach <3 pychota, że hej ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. Nominowałam cię do nagrody The Versatile Blogger Award szczegóły na mojej stronie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też uwielbiam jogurtowe. Są niesamowicie delikatne:-)
    PS Nominowałam Cię u mnie na blogu;)http://tasty-and-healthily.blogspot.com/2012/09/imbirowe-placki-z-musem-gruszkowym-i-7.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Z przyjemnością i wielką sympatią donoszę;-), iż na swoim blogu nominowałam Cię do popularnej w ostatnich dniach zabawy Versatile Bloger Award. Pozdrawiam ciepło!:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jogurtowe sa przepyszne mniam mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale apetycznie wyglądają! Fantastyczne!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłam wyszły przepyszne ! A ponieważ jest ich dosyć mało i znikają w błyskawicznym tempie, to mam pytanie, czy mogę podwoić przepis ? Wyjdą wtedy dobre ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak! Można śmiało zwiększać proporcje :)
      Cieszę się, że tak zasmakowały!

      Usuń
  18. Pyszne wyszły, mimo, że nie mając jogurtu dałam śmietanę do zup i sosów a zamiast skórki cytryn. - łyżeczkę kandyzowanej skórki pomarańczowej, i żeby jeszcze bardziej na bogato: nadzienie z malin.
    Rodzina już zdążyła oczyścić papilotki....

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...