Najsmaczniejszy chlebek dyniowy



W minionym tygodniu piekłam ten chlebek dwukrotnie, jest przepyszny! Bardzo wilgotny, ciężki i pachnący jesiennymi przyprawami. Na wierzchu
tworzy się schrupiąca skórka z Nutelli. Za drugim razem użyłam roztopinej mlecznej czekolady i dodałam jeszcze posiekane orzechy włoskie, rewelacja!
Jeśli mamy już purée dyniowe gotowe to niewiele wysiłku potrzeba do jego przygotowania. Wystarczy tylko połączyć ze sobą wszystkie składniki,
w dodatku bez pomocy miksera! :)
Purée jest dobrze zrobić od razu z większej ilości dyni, można je zamrozić i wykorzystać gdy tylko przyjdzie nam chęć na przykład na taki chlebek :)



Na keksówkę 24x12cm:
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej
 1 i  3/4 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka sody
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 i 1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki oleju
1/3 szklanki wody
1 szklanka purée z dyni
2 jajka
2 łyżeczka ekstraktu z wanilii

8 łyżeczek Nutelli
zamiast Nutelii możemy użyć roztopionej czekolady mlecznej (70g) 
można również dodać posiekane orzechy do czekoladowej masy

Purée z dyni: Dynię należy umyć, pokroić na mniejsze kawałki i ułożyć na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce. W takiej postaci wstawić do piekarnika i piec przez około 40-45 minut, aż dynia zmięknie. Następnie, po ostudzeniu wydrążyć miąższ ze skórek, przełożyć go do blendera i zmiksować na gładkie purée.

Do jednej większej miski wsypać przesianą mąkę, sodę, sól, cynamon i gałkę muszkatołową. 
W drugiej miseczce połączyć ze sobą (najlepiej za pomocą widelca) jajka, purée z dyni, cukier, wodę, olej oraz ekstrakt z wanilii.
Wlać mokre składniki do suchych i delikatnie mieszając połączyć.
Ciasto przełożyć do wysmarowanej masłem foremki, a na wierzch położyć czubate łyżeczki Nutelli, na koniec zrobić w cieście kilka ósemek by wmieszać Nutellę do środka.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i miec przez 60-65 minut do momentu, aż wbity w ciasto drewniany patyczek będzie suchy. 
Po wyjęciu chlebka z piekarnika najlepiej odstawić go do przestudzenia, a dopiero potem wyjmować go z formy.


14 komentarzy :

  1. Wiesz co, to chyba najbardziej apetyczny dyniowy wypiek jaki widziałam tego sezoznu. Może i ja skusze się na dynię...

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdyby nie ten czas pieczenia to chyba pojawiłby się dziś u mnie na kolację ;p.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, potrzebuje on trochę czasu spędzić w piekarniku, ale smak to wynagradza :))

      Usuń
    2. No i było na 2 śniadanie, a przepis na blogu (jak już zresztą zauważyłaś ;)).

      Usuń
  3. Jeszcze nie piekłam takiego cuda. Muszę to zmienić:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dyniowe wypieki, moje słodkie przekleństwo, w którym się ostatnio zakochałam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ta nutellowa skórka kusi szczególnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. oj przydałby się teraz kawałeczek do kawy ...

    OdpowiedzUsuń
  7. Łał, wspaniale wygląda :)
    Mam zamrożone dyniowe puree, więc nic nie stoi na przeszkodzie - będę piekła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Marto, zupełnie inny niż u mnie..., ale co tam, przecież to od dyni zależy... Smak pozostaje, a chlebek jest wyśmienity. Zagościł już na wielu blogach i w wielu kuchniach:). Cieszę się, ze i Ty skorzystałaś z przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. oj tak, ten chlebek jest niesłychanie smaczny :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...