Torcik makowy z musem truskawkowym


Letni i lekki torcik makowy z orzeźwiającym musem truskawkowym zrobionym z galaretki i śmietanki kremówki.
Przygotowałam go z mrożonych truskawek, ale tylko dlatego, że ich
ostatni woreczek znalazłam w czeluściach zamrażalnika.
W cieście nie ma żółtek, to znane "szklankowe" makowe ciasto z białek, uwielbiam je!
Cały torcik mimo minimalnego nakładu pracy smakuje niebanalnie i równie dobrze prezentuje się na stole. A właśnie, co do stołu,
to najlepiej torcik serwować w plenerze, na tarasie czy też balkonie, gdzie świeci słońce, wtedy górna warstwa czekolady genialnie się
roztapia :-) Delicje!

Wszystkich dotychczasowych obserwatorów Google zapraszam do kontynuowania obserwowania mojego bloga na bloglovin.
Follow on Bloglovin
Follow my blog with Bloglovin


Tortownica 24cm
125g masła
1 szklanka białek (z ok. 6 jajek)
1 szklanka cukru
1 szklanka maku
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia


W misce wymieszać suche składniki: przesianą mąkę, mak i proszek do pieczenia. 
Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodawać partiami cukier, a następnie zmniejszyć obroty miksera i dodawać suche składniki. Na końcu powoli wlać roztopione masło i delikatnie przemieszać. Masę przełożyć do tortownicy wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec ok. 30 minut, do zbrązowienia wierzchu. Ostudzić i dopiero wtedy przekroić ciasto na pół. Włożyć jedną połowę z powrotem do formy, założyć obręcz tortownicy i zająć się przygotowaniem musu.


Mus truskawkowy:
2 galaretki truskawkowe
2 szklanki wody
300g truskawek (świeżych lub mrożonych)
100g śmietany kremówki
100g mlecznej czekolady

Truskawki zmiksować blenderem na mus.
Galaretkę rozpuścić w dwóch szklankach ciepłej wody, dodać mus z truskawek i odstawić do lodówki do czasu aż będzie lekko stężona - gęstniejąca. Wtedy dodać ubitą na sztywno kremówkę, całość wymieszać i ostawić ponownie do lodówki do lekkiego stężenia. Uwaga! Mus nie możne stężeć całkowicie, bo wówczas nie wylejemy go na makowy spód, powinien być lekko stężony, trzeba po prostu wyczuć ten moment.
Tężejący mus wylać na makowy spód i przykryć drugą połową ciasta makowego. 
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce i polać wierzch torciku. 
Wstawić torcik do lodówki do całkowitego stężenia musu i zastygnięcia czekolady. 



12 komentarzy :

  1. Muszę przyznać, że takiego ciasta nigdy nie widziałam, nie jadłam :) Ale połączenie maku i truskawek musi być smaczne, więc zapamiętuję przepis i z przyjemnością kiedyś zrobię takie ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. malgorzata 2czerwiec mam ochote zabrac sie do pieczenia tylko pytanie ile maku? wyglada zachecajaco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, umknęło mi przy przepisywaniu. Wszystkiego po równo, 1 szklanka maku, mąki, białek i cukru :-)

      Usuń
    2. malgorzata dziekuje jutro zabieram sie do pieczenia

      Usuń
  3. Niesamowicie urzekła mnie kolorystyka tego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super wygląda, masa ma świetny kolor:)

    OdpowiedzUsuń
  5. mus wygląda wspaniale, chyba zrobię taki sam po prostu w pucharkach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wygląda ten tort! : - )
    Ciekawe połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Masa przypomina mi trochę arbuzową z wyglądu.. W sumie obie wersje smakowe z makiem są ciekawe i żadnej z nich jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  8. ale to pięknie wygląda :)
    pozdrawiam i zapraszam :)
    obserwuję, moze i Ty zaobserwujesz ?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jezu jakie cudo, zakochałam się ! Zaprezentowałaś rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...